Kje nas zavajajo!

nedelja, 21. september 2008

Cincin-mobilne vsebine

Še ena reklama ponudnika mobilne vsebine. Reklama zopet čez cel tiskani format A4, drobni tisk,kjer so glavne cene posameznih storitev pa navedene mikroskopsko majhno.



V drobnem tisku je navedeno pa sledeče:

IGRE: podprte modele mobilnih telefonov lako dobite na ...
Vsak, ki pošlje kodo kluba in vsebine, potrdi Splošne pogoje in nakup, postane član posameznega SMS kluba in se prijavi na SMS obveščanje 1x tedensko. Istočasno prejme naročeno vsebino in eno dodatno bonus točko za 1,99 €.

Član tedensko prejme 2 bonus točki,katere lahko zamenja za poljubne vsebine. Klub OZADJA: 2 ozadji,animaciji ali temi tedensko! Klub MELODIJE: 2 originalni melodiji, polifonični melodiji ali zvočna efekta tedensko! Klub POLY: 2 polifonični melodiji tedensko! Klub IGRE: 2 igri tedensko! Klub EROS: 2 seksi zvoka,ozadji,temi,projekciji ali videa tedensko!
OZADJA,MELODIJE,POLY: 1,99 €/teden IGRE,EROS: 2,49 €/teden.
S sodelovanjem se strinjate s Splošnimi pogoji objavljenimi ...
Člankluba brez bonus točk prejme vsebino po klubski ceni. Članstvo v klubu ni pogoj za dostop do storitev. Storitve lahko naročijo tudi nečlani na ...
Poslani SMS in prenos podatkov po ceni operaterja.

Z
a odjavo pošljite ''koda kluba'' in STOP na številko 4000. Koda kluba OZADJA=slika, MELODIJE=real, POLY=poly, IGRE=igra, EROS=eros. Pomoč in ponudnik...Ponudba velja do preklica.

sobota, 20. september 2008

Chilli-mobilne vsebine

Zopet en primer reklame v tisku čez A4 format, kjer pa v drobnem tisku omenjajo razne pogoje in določila, ki jih marsikdo spregleda.








V drobnem tisku pa navedeno naslednje:

Splošni pogoji: Vsak, ki pošlje ''določen ukaz na številko'' , postane član kluba Chilli ter največkrat 5 (pet) krat na mesec prejme galerijo zabavnih vsebin v vrednosti 1,88 €. iz vsake galerije si lahko naloži 3 vsebine brez doplačila. Vsaka nadalnja vsebina stane 1,25 € oz. 3,34 € za igre.
Za odjavo iz kluba pošljite SMS z vsebino HOT STOP na številko 3333.
Poslani SMS je zaračunan po ceniku operaterja,prejeti je brezplačen. Pogoji storitve so objavljeni na .... Podprti so telefoni ... Pomoč uporabnikom je na ...
Ponudba velja do preklica. Potrošnik lahko kadarkoli odstopi od pogodbe,ki je shranjena na sedežu podjetja. Ponudnik tehnologije in vsebin je .... Vsebine si lahko naložijo uporabniki ... Vse cene vključujejo DDV.

torek, 16. september 2008

Zveza potrošnikov: ''Trgovci zavajajo''

Citat iz medija slowwwenia.com 16.04.08


Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) potrošnike opozarja na nepoštene prakse trgovcev in prikrite podražitve, saj se količina izdelka zmanjša, cena pa ostane enaka. Zveza sporoča, da to sicer ni prepovedano, je pa nepošteno do potrošnikov, zato ljudem priporočajo, da primerjajo predvsem cene na enoto.

Potrošniki so v zadnjem času opozorili na zmanjšanje količine v embalaži pastil Septolete plus, kjer je bilo prej v zavojčku 30 pastil, sedaj pa jih je le 18. Prav tako se je na primer podražila instant kava Jacobs 3 v 1, kjer je bilo v škatli prej 20 vrečk po 18 gramov kave, sedaj pa 20 vrečk po 12 gramov, embalaža se je pri tem le malenkost spremenila. V primeru kave je ZPS že opozorila tržni inšpektorat, da je proizvajalec izdelku dodal sladila, na to pa opozoril v zelo drobnem tisku.

ZPS je osvežila cene skoraj 1200 prehranskih izdelkov, ki jih spremljajo v 14-dnevnih razmikih - od 13. do 26. marca se je podražilo 7,9 odstotka izdelkov, pocenilo pa 8,3 odstotka. V akciji Precenimo cene si lahko na spletni strani www.precenimocene.si ogledate cene živil in spremembe.

nedelja, 14. september 2008

Imena akcij zavajajo kupce

Citat iz tiska dne 30.11.2007 STA


Tržni inšpektorat je pregledal 195 prodajaln po vsej Sloveniji in v 80 prodajalnah ugotovil kršitve. Kupce najbolj zavajajo različna poimenovanja akcij.

V mesecu novembru je tržni inšpektorat zaradi podražitev živilskih izdelkov in vse bolj agresivnega oglaševanja, s katerim želijo trgovci z živili pridobiti kupce, vršil poostren nadzor nad oglaševalskimi akcijami trgovcev. Pregledal je 195 prodajaln po vsej Sloveniji in nepravilnosti oziroma kršitve ugotovil v 80 prodajalnah. Tržni inšpektorji na osnovi ugotovljenega že ukrepajo, je zapisano na spletni strani inšpektorata.

Zakon o varstvu potrošnikov predvideva kazni od 4172 evrov do 20.864 evrov za samostojnega podjetnika, od 12.518 evrov do 41.729 evrov za pravno osebo in od 1251 evrov do 4172 evrov za odgovorno osebo pravne osebe oziroma samostojnega podjetnika, kot tudi upravne ukrepe v smislu začasne prepovedi zavajajočega oglaševanja. Na osnovi ugotovljenih nepravilnosti oziroma kršitev so inšpektorji za zdaj izrekli 46 ukrepov. Od tega je bilo izdanih 30 upravnih ukrepov in 16 prekrškovnih ukrepov.

Posamezni postopki še tečejo, zato bodo v prihodnjih dneh izdani še nekateri dodatni ukrepi. Poleg tega pa bodo v skladu z oceno tržnega inšpektorata, da je treba z nadzorom nadaljevati tudi v prihodnje, inšpektorji tudi v prihajajočih mesecih spremljali oglaševalska sporočila trgovcev.

Pod drobnogled so vzeli tudi označbe na policah
Tržni inšpektorji so pregledali tako tiskane oglase, ki so jih trgovci poslali na domove potrošnikov, kot tudi označbe oziroma napise, ki se v vedno večjem številu pojavljajo na in ob prodajnih policah v posameznih prodajalnah. V sklopu nadzora so inšpektorji ugotavljali nepravilnosti oziroma kršitve, ki so se nanašale na prav vse prodajalne posamezne družbe. Najbolj zavajajoča so različna poimenovanja akcij, ki jih uporabljajo družbe (prva cena, mega cena, vsak dan nizka cena, blokirane cene, najcenejši v Sloveniji, trajno nizke cene, stop inflaciji in podobno) in jih po navedbah inšpektorata ne razumejo niti zaposleni v družbi niti potrošniki.

Dejstvo, da družbe uporabljajo termine, katerih vsebina potrošnikom ni znana, in njihova nejasnost po ugotovitvah inšpektorata že pomenita zavajajoče oglaševanje, saj tako oglaševanje izkorišča ali bi lahko izkoriščalo potrošnikovo neizkušenost. Tržni inšpektorat je v konkretnih primerih tako ocenil, da oglaševanje s pojmi, katerih prava vsebina potrošnikom ni znana, pomeni takšno nejasnost, ki jo družba izkorišča ali bi jo lahko izkoriščala v dobičkonosne namene.

sobota, 13. september 2008

pimp-mobilne vsebine

En primer reklame v reviji čez celo stran A4 za mobilne vsebine z določenimi pogoji v drobnem tisku, ki ga marsikdo ne prebere.(Navedeno v spodnjem delu oglasa.)



V drobnem tisku pa navedeno naslednje:
Z uporabo storitve potrjujete,da se strinjate s splošnimi pogoji objavljenimi na ... Pri naročilu real sounda ali barvne slikice,animacije ali videa dobite zaznamek, preko katerega lahko prenesete naročen motiv. Cena melodij, ozadij,videa je 1,99 € / motiv, Java igre in teme 3,49 €. Poslani SMS in prenos podatkov po ceniku vašega operaterja. Kompatibilnost ....
Člani pimp kluba enkrat tedensko prejmejo ekskluzivno zabavno vsebino po ceni 1,99 €. Erotična vsebina je primerna samo za polnoletne uporabnike (18+). Za odstop od pogodbe oz. odjavo iz kluba pošljite PIMP STOP na 6161.
Pogodba je sklenjena pri podjetju ... Dostop do pogodbe je možen na sedežu podjetja.

Informacije in želje na ... Ponudba velja do preklica. Izvajalec storitve je ...

četrtek, 11. september 2008

11.september

Ja žal je zopet ta dan, ko je spomin na teroristične napade v Ameriki. Ubogi ljudje,ki so svoje svojce izgubili.
Veliko je bilo o tem pisanega in kaj je še posredno ta zadeva sproživa. Vendar pa je mogoče bilo v vsem tem kar so pisali, da je bila glavna tista terosristična organizacija (Al Kaida) in kako so vse lepo zrežirali in lepo v izredno varovani državi zajeli letala in jih poslali na zastavljene tarče.
No kasneje pa so počasi le pricurljale na površje podrobnosti ki le nio tako zanemarljive in je bilo večino objavljenih stvari zavajanje in izgovor oz. iskanje povoda za napad na Afganistan, Irak.

Dobro pa je pri vsem tem pogledati tudi drugo plat in se potem človek odloči komu bo verjel.
Na netu je že kar nekaj časa film Zeitgeist (Duh časa), ki v kinematografih ne bo predvajan, saj da vpogled kdo kroji naš svet.
Film si je mogoče ogledati angleško različico brez SLO podnapisov na: Youtube (2 ure zanimivega filma za kasnejše razmišljanje)

V treh delih skuša prikazati:
1.) krščanstvo izvira iz poganskega čaščenja sonca in astrologije in ga bogati in vplivni zlorabljajo za kontrolo ljudstva;
2.) 9/11 je bil del zarote vplivne elite in
3.) vse od I. svetovne vojne so ultra bogataši vzpodbujali vojne in finančne krize za kontrolo prebivalstva in da so postali še bogatejši in vplivnejši.

Uradna stran filma: Zeitgeist


Pokaže pa izredno lepo tudi drugo plat,da je bil napad na WTC scenarij lastnih državnikov. To je največja sramora, da nekatere vplivne osebe za dosego nekega cilja naredijo scenarij za napad na svojo državo.

sreda, 3. september 2008

Pozdrav!

Glede nenehnih pojavov najrazličnejših zavajanj v različnih oblikah v obliki oglasnih sporočil in drugih oblikah je ustvarjen ta blog ravno s tem namenom, da se opozori na primere, kjer pride do takšnih sporočil in ostalih oblik zavajanj,...Posebno na tiste dele, kjer droben tisk pove različne pomebne pogoje, vendar je to navedeno ravno zato, ker mora biti navedeno po zakonu.

Opozorilo: sklepne misli in opozorila so zgolj misli avtorja bloga, razen če ni posebej navedeno.